İade Süreçleri
İade Süreçleri
Mediamarkt.com.tr üzerinden yapılan alışverişlerde iade süresi:
Ürünün teslim tarihinden itibaren başlar. MediaMarkt Club üyeleri için bu süre 28 gün, üyeliği bulunmayan müşterilerimiz için ise 14 gündür. Ürün, orijinal kutusunda, tüm parçaları ve aksesuarları eksiksiz şekilde, faturasıyla birlikte iade edilmelidir. Ürünün yanında gönderilen hediye/promosyonlar da eksiksiz olarak iade edilmelidir.
Mağazadan yapılan alışverişlerde ise iade süresi:
Ürünün ambalajı açılmamış ve ürün kullanılmamış olmalıdır. İade süresi fatura kesim tarihinden itibaren hesaplanır ve MediaMarkt Club üyeleri için 28 gün, üyeliği bulunmayan müşterilerimiz için 14 gündür. Ürün, orijinal kutusunda olmalı, tüm parçaları ve aksesuarları eksiksiz şekilde ürünün faturasıyla birlikte iade edilmelidir. Kesilerek açılan ürünlerde bu hak geçerli değildir. Ürünün yanında gönderilen hediye/promosyonlar da eksiksiz olarak iade edilmelidir.
Mağazadan veya online mağazadan satın alınan ürünün “Arızalı/Ayıplı” olması halinde;
- Fatura tarihinden itibaren ilk 6 ay içinde, satın alınan ürün arızalı veya ayıplı ise ve bu durum yetkili servis tarafından düzenlenen servis raporu (iade/değişim için uygunluk raporu) ile belgelenirse, iade/değişim talebinde bulunulabilir. Bu işlem, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında gerçekleştirilir.
- Fatura tarihinden sonra 6. ay ile garanti süresi sonuna kadar, ürün arızalanırsa ve bu arıza kullanıcı hatasından kaynaklanmıyorsa, yetkili servis tarafından ücretsiz onarım sağlanır. Onarımın mümkün olmaması hâlinde, tüketici 6502 sayılı kanun kapsamında yer alan seçimlik haklarını kullanabilir. (İade / değişim)
- Dijital ürünlerde (Yazılım ürünleri, anti-virüs programları, dijital platform kartları, bilgisayar oyunları vb.) Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. maddesinin (ğ) bendi uyarınca, ürün tesliminden sonra cayma veya iade hakkı bulunmamaktadır. Dijital içeriklerin teslimi tamamlandığında, bu ürünler için iptal veya iade talebi kabul edilmemektedir.
Cihaz Koruma Sigortası ve Uzatılmış Garanti ile birlikte satın alınan ürünler için,
İade veya değişim işlemi yasal haklar çerçevesinde yapılabilir. Paketin kullanılmamış olması şartıyla, sigorta ya da garanti paketi de iade edilebilir veya yeni alınacak ürüne aktarılabilir.
Uygulama Kapsamı Dışındaki Durumlar: Cayma hakkı, yalnızca bireysel tüketici işlemlerinde geçerlidir. Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve/veya kişiler cayma hakkından ve buna bağlı hiçbir haktan yararlanamaz
Online mağazamızdan satın alımlarda aşağıdaki ürün grupları için, nitelikleri gereği ambalaj ve koruma bandının açılması durumunda iade alınamamaktadır:
Kişisel bakım ve hijyen ürünleri, (Örneğin tıraş makinesi, epilasyon cihazı, diş fırçası, sağlık ürünleri, kulak içi kulaklık, pişirme grubu ve kıyma makinesi gibi.) doğrudan temasla kullanıldıkları için, ambalajı veya koruma bandı açıldıktan sonra tekrar satışa sunulmaları hijyen ve sağlık açısından sonraki kullanıcılar risk oluşturabilir. Bu nedenle, ambalajı veya koruma bandı açılmış bu tür ürünlerde, kanunen belirlenmiş istisnalar dışında iade veya değişim yapılamamaktadır.
CD, DVD, kartuş gibi ürünler için ambalaj ya da koruma bandı açılmışsa, yalnızca kanunen belirtilen istisnai durumlar dışında iade veya değişim kabul edilmemektedir.
Mağazadan satın alımlarda, aşağıdaki ürün grupları için, nitelikleri gereği ambalaj ve koruma bandının açılması durumunda iade alınamamaktadır:
- Ambalajı açılarak SIM kart takılan veya kurulum işlemi gerçekleştirilen teknolojik ürünlerde (Laptop, Tablet, Telefon, Akıllı Saat vb.) güvenlik gerekçesiyle, kanunen belirtilen istisnalar dışında iade veya değişim işlemi yapılamamaktadır.
- Doğrudan vücut teması gerektiren kişisel bakım ve hijyen ürünleri için (tıraş makinesi, epilasyon cihazı, sağlık ürünleri, kulak içi kulaklık, pişirme grubu, kıyma makinesi vb.) ambalajı açıldıktan sonra hijyen koşulları nedeniyle, kanunen öngörülen haller dışında iade veya değişim işlemi yapılamamaktadır.
- Ambalajı açılmış CD, DVD, kartuş gibi sarf malzemeleri kategorisindeki ürünler için, kanunda belirtilen özel durumlar haricinde iade veya değişim işlemi yapılamamaktadır.
- Kurulumu veya aktivasyonu yapılmış ürünlerde (Televizyon, beyaz eşya, yazılım ürünleri vb.) ürün aktif hale getirildiği için, kanunen belirlenmiş istisnalar dışında iade veya değişim işlemi yapılamamaktadır.
Mağaza veya online mağaza üzerinden satın alınan outlet ibareli ürünlerde, ürünün niteliği gereği, değişim işlemi yapılamamaktadır. İade talebiniz için yukarıda belirttiğimiz koşullar geçerlidir.
Online mağazamızdan veya mobil uygulamamızdan satın aldığınız ürünler için,
İade ya da değişim işleminizi başlatmak için mediamarkt.com.tr adresinde ve mobil uygulamamızda Siparişlerim alanında yer alan “İade” butonuna tıklayarak Kolay İade sayfamıza ulaşabilirsiniz. Dilerseniz ürünü faturası ve orijinal kutusu ile beraber getirerek mağazalarımızdan da iade/değişim talebi oluşturabilirsiniz.
Kolay İade talebi oluşturmak için tıklayın
Kolay İade süreci ile ilgili detaylı bilgi için tıklayın
Mağazalarımızdan satın aldığınız ürünler için;
İade koşullarını sağlayan durumlarda iade ya da değişim talebinizi başlatmak için, herhangi bir MediaMarkt mağazasını ürün ve ürünün faturası ile beraber ziyaret etmeniz yeterlidir.
Online mağazamız üzerinden ''Kolay İade'' başlığını seçerek iade/değişim talebinizi başlatabilirsiniz. Kolay İade adımları bilgilendirme sayfasına ulaşmak için tıklayın.
- Açılan sayfada sipariş numaranızı ve telefon numaranızı girdikten sonra, ilgili siparişiniz görüntülenecektir.
- İade veya değişim yapmak istediğiniz ürünü ve sebebinizi seçin. İade talebinizin geçerli olabilmesi için ürün, orijinal kutusunda, faturası ve tüm aksesuarları eksiksiz olacak şekilde hazırlanmalıdır. Ürünün yanında gönderilen hediye/promosyonlar da eksiksiz olarak iade edilmelidir.
- Ödeme yöntemi olarak EFT/Havale kullandıysanız, iade işlemini başlattıktan sonra 0850 222 15 00 numaralı çağrı merkezimizi arayarak iade işleminizle ilgili hesap bilgilerinizi iletmeniz gerekmektedir. Diğer ödeme yöntemleri için alışverişte kullandığınız ödeme yöntemine göre iadeniz gerçekleştirilecektir.
- İade veya değişim işlemi başlatıldığında SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
- İade veya değişim talebi oluşturduğunuz ürünler, depomuza ulaşarak değerlendirilecektir. Değerlendirme sonucuna göre talep sonucunuz SMS ile iletilecektir.
Satın almış olduğunuz ürünü iade ederken ürün orijinal kutu ve aksesuarları eksiksiz olmalıdır. Ürünün yanında gönderilen hediye/promosyonlar da eksiksiz olarak iade edilmelidir.
Süreç boyunca size SMS ile bilgilendirme yapılacaktır. Gönderdiğimiz takip linki üzerinden siparişinizin durumunu kontrol edebilirsiniz. Detaylı bilgi için 0850 222 15 00 numaralı çağrı merkezimizle iletişime geçebilirsiniz.
Online mağazamız üzerinden satın alınan ürünlerin iade işleminin onaylanması durumunda 3 iş günü içerisinde ürün bedeli ödeme türünüze göre (taksitli ödeme vb.) bankanıza iletilmektedir. Tutarın hesabınıza yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık gösterebilir. (3-10 iş günü).
*Ödeme yöntemi olarak EFT/Havale kullandıysanız, iade işlemini başlattıktan sonra 0 850 222 15 00 numaralı çağrı merkezimizi arayarak iade işleminizle ilgili hesap bilgilerinizi iletmeniz gerekmektedir.
Mağazadan satın alınan ürünler için, iade etmek istediğiniz ürününüz mağaza tarafından teslim alındıktan sonra ambalajı, aksesuarları, faturası kontrol edilir. İade koşullarının sağlanması durumunda ödeme yönteminize göre tarafınıza ürün tutarı geri ödenmektedir.
Mediamarkt.com.tr üzerinden satın alınan ürünün iadesinde, ödeme şekli "Hediye Kartı" ise; iade durumunda yeni bir sanal Hediye Kartı üretilerek tarafınıza e-posta ile gönderilecektir. Yeni hediye kartınız ile tekrar alışveriş yapabilirsiniz.*
*Alışveriş MediaMarkt Club kuponu ile yapıldı ise kupon tekrar yansıtılmayacaktır. Tarafınıza özel olarak verilen indirim kodları tekrar yüklenememektedir.
Mağazadan satın alınan ürünün iadesinde, ödeme şekli "Hediye Kartı" ise; iade durumunda yeni bir Hediye Kartı tarafınıza verilmektedir. Yeni hediye kartınız ile tekrar alışveriş yapabilirsiniz.
Hayır, sadece web sitemizden alacağınız iade kodunu kullanarak anlaşmalı olduğumuz kargolar ile iade gönderimi yapabilirsiniz.